Raluca Mohora este o femeie care a pornit de la zero in lumea afacerilor. Cu perseverenta, entuziasm si mult timp investit ea este acum general manager al agentiei de PR si media Tonic Advertising, agentie infiintata in 2003 si care opereaza pentru mai multe companii din domeniile farma si cosmetice.

Raluca ne-a impartasit povestea ei, asa ca daca vrei si tu o cariera in PR, vei afla toate raspunsurile.

De unde PR? Cum ai inceput, de ce obstacole te-ai lovit, ce te-a ambitionat?

Am inceput lucrul intr-un trust de presa mare in 1998 si am lucrat foarte multi ani pe vanzari publicitate. Timp de 2 ani si jumatate am lucrat si intr-o agentie de publicitate ca media buyer.

Am constatat ca imi place sa am timpul meu, sa il organizez asa cum vreau. Sa stai in permanenta inchis, la birou, nu mi se potriveste. De 4 ani sunt pe cont propriu si imi este bine. Nu este usor, dar este mai bine.

Cand conduci propria firma iti gestionezi cum consideri mai bine timpul, banii etc. Dar si grijile sunt mult mai mari fata de cazul in care esti doar angajat.

Majoritatea PR-istilor pleaca din trusturi cunoscute si-si infiinteaza propria afacere. Cand ai simtit ca e timpul sa lucrezi pe cont propriu si cum a fost „lansarea”?

Da, asa este. am lucrat in firme foarte mari. Am un usor regret ca nu am inceput mai devreme propriul business. Si acum am tot felul de idei pe care, din lipsa de timp sau bani, nu le materializez…sincer, am senzatia ca munceam mult, mult mai mult cand eram angajata decat acum. Pentru ca este un domeniu in care se lucreaza in salturi si nu constant.

Ce ofera Tonic Advertising clientilor? De ce este nevoie pentru o cariera ascendenta in PR si media?

Avem toate serviciile pe care un client si le-ar dori – relatii publice, media, organizare evenimente.

E bine sa stii sa construiesti, sa stii sa zambesti, sa stii sa anticipezi cam ce isi doreste un client. Este o perioada atipica in care, din nefericire, sunt multi care nu prea mai respecta contractele si confidentialitatea asa cum ar trebui intr-un mediu corect de business.

Mai este nevoie desigur si de foarte multa ambitie, sa iti placa ceea ce faci, sa iti placa sa faci prezentari si sa organizezi evenimente.

Ce calitati ai cauta la un om pe care l-ai angaja in propria firma? Ce-ti trebuie sa devii un bun PR-ist?

In primul rand sa fie serios, sa isi doreasca sa invete, sa vrea sa lucreze si, normal, sa fie inteligent.

Spune-mi cate ceva despre femeia Raluca Mohora. Ce iubeste, ce apreciaza, cum este, ce detesta.

Oh, despre mine nu imi place sa vorbesc foarte mult. E bine sa tii si o linie de discretie…ca si in iubire. Imi iubesc copiii, familia si foarte mult libertatea. Chiar sufar cand nu pot sa fac ceea ce imi doresc.

Apreciez bunul simt, apreciez oamenii care isi tin cuvantul, imi place sa calatoresc, desi nu prea pot…imi place foarte mult sa ma distrez cam in orice situatie, sa rad si mai ales sa dansez. Prietenii mei stiu ca sunt chiar obosita daca cumva nu ajung la vreo petrecere … pentru ca imi face placere sa merg la toate.

In PR trebuie sa relationezi bine cu oamenii. Esti o fire sociabila? Iti place sa cunosti oameni noi si sa calatoresti?

Da, imi place foarte mult sa vorbesc cu oamenii, dar din nefericire timpul meu liber este limitat.

https://www.ele.ro/cariera/femei-de-afaceri/interviu-vrei-o-cariera-in-pr-raluca-mohora-te-sfatuieste-cand-ai-ambitie-poti-construi-orice–27213